Jak Zainteresować Potencjalnego Klienta Stroną WWW w 2 Sekundy?

Chciałabym dowiedzieć się, jak zainteresować potencjalnego klienta stroną www… Jakich użyć haseł, by zechciał kliknąć „więcej”?

Pozdrawiam
Weronika

Bardzo dobre pytanie, które świadczy o tym, że zdajesz sobie sprawę, że masz tylko parę sekund na to, by przekonać potencjalnego klienta do pozostania na stronie internetowej i zapoznania się z Twoją ofertą.

Jak zatem zainteresować potencjalnego klienta stroną www w 2 sekundy?

Daj mu dowód, że wylądował w miejscu, do którego chciał dotrzeć.

Porównaj sytuacje.

Gdy chcesz dotrzeć nad morze, a lądujesz w górach, gdy chcesz dodzwonić się do dentysty, a telefon odbiera ortopeda, gdy zamawiasz w restauracji sałatkę wege, a dostajesz krwisty befsztyk…

Jak zareagujesz?

„Ups, przepraszam, pomyłka”.

Szybko się wycofujesz.

Jesteś zdenerwowany z powodu straty cennego czasu.

Jesteś rozczarowany, bo nie dostałeś tego, czego chciałeś.

Podobnie może to wyglądać w przypadku internauty.Twój potencjalny klient znalazł się na Twojej stronie dlatego, że czegoś szuka. Szuka interesujących go informacji. Szuka rozwiązania jego problemów. Szuka zaspokojenia swoich potrzeb.

Dlatego Twoim zadaniem jest poinformować go, że jest we właściwym miejscu, dzięki czemu nie będzie musiał  iść do Twojej konkurencji.

Jeśli nie poinformujesz potencjalnego klienta, że jest w miejscu, którego szuka, pomyśli „pomyłka…”, kliknie X w prawym górnym rogu i ucieknie na inną stronę.

Uratuje Cię przed tym odpowiednia komunikacja.

Poinformuj potencjalnego klienta, gdzie się znajduje.

Umieść na stronie głównej „szyld” z informacją, gdzie dotarł twój potencjalny klient. „Szyld” może mieć formę krótkiego opisu np. w górnym lewym rogu strony pod logo.

Logo X – Rozwiązania informatyczne dla biznesu

Logo Y – Nauka niemieckiego on-line

Przekonaj potencjalnego klienta, że to idealne miejsce, jakiego szuka.

Przyciągnij uwagę za pomocą nagłówka i krótkiego tekstu, który pokaże, że jesteś idealnym rozwiązaniem dla Twojego potencjalnego klienta i oferujesz dokładnie to, czego szuka.

Kluczowa jest tutaj znajomość Twojego idealnego klienta (jeśli nie wiesz kim jest, pomocny dla Ciebie będzie ten wpis).

Odwołuj się do jego potrzeb/pragnień i powiedz, jak możesz mu pomóc.

Chcesz nauczyć się języka niemieckiego bez wychodzenia z domu? Jesteś w dobrym miejscu. Przygotowaliśmy dla Ciebie (…).

Potrzebujesz dedykowanych rozwiązań informatycznych dla Twojej firmy? Specjalizujemy się w tworzeniu indywidualnych (…).

Powiedz, co ma zrobić dalej.

Teksty na stronie głównej mają zachęcić do zapoznania się z treścią pozostałych podstron. Gdy zainteresujesz nimi potencjalnego klienta, pokaż mu następny krok, jaki powinien wykonać. Umieść przycisk „Dowiedz się więcej”, „Kliknij tutaj”, „Sprawdź teraz” itp. pod krótkimi tekstami na stronie głównej. Dzięki temu przekierujesz potencjalnego klienta na konkretne podstrony i dasz mu możliwość zapoznania się z pełnym opisem oferty.

Jasna komunikacja skierowana do idealnych klientów z użyciem języka korzyści sprawi, że przyciągniesz ich uwagę i wzbudzisz przekonanie, że dotarli do właściwego miejsca, którego nie będą chcieli opuścić.

Z pozdrowieniami

3 comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *